Lumi, lumi, oh kui libe

Kõik näitavad, kõik kirjutavad, kõik seletavad, kus teeolud on halvad. Kui hakatakse maakondi ette lugema, siis juba mõtlen, mida ei mainita. Soome keeles on sõna “keli” . Mina ei oska eesti keelde seda sõna kirjutada. Aga asi pole selles, et lund sajab. Asi on meie nelja või kuuetestrattases sõbras, mis sellise “keliga” harjunud ei ole. Aga mida teha, kui teed, mis suudad, aga ükskord ei liigu raudruun paigast. Kõik uudistekanalid räägivad ja räägivad lumeuputusest, aga keegi ei anna juhiseid, mida teha kui kohalt ei saa. Aga teha saab palju.

No räägin siis natuke, mida teha, kui kohalt ei saa. Kui teil on 60-ndate auto, siis pole probleem. Võtate auto tagant välja autovända. Kindalsti olete kõik autovänta näinud. Siis panete autovända pesasse ja käigu sisse. Nii viie minutiga väntate auto lumest välja.

Muidugi pole praegustel autodel autovänta, aga ideest saite vast kõik aru. Lumme jäämisel ei anna midagi juurde, kui veel rohkem ennast lumme kaevate. Ega autovändaga ei saa suurt kiirust arendada. Ikka vähehaaval ja aeglaselt. Aga oled lumes närvis ja annad gaasi.

Hästi, närvid läbi. Aga ikka saab abi. jalad meil kõigil. Tavaliselt on autol neli ratast. Kaks ees ja kaks taga. Iga ratta eest tuleb mägi ära koristada. Kordan veel. Nelja ratta eest tuleb mägi ära, kasvõi jalaga koristada. Ja siis tuleb aeglaselt nagu autovändaga kohalt minna.

Aga veel üks soovitus. Hästi, ei saa jalaga tööd teha. Aga igal autol käivad jalgealt automatid ära. Pöörake need tagurpidi ja pange esirataste alla. Oodake paar minutit, siis see tekstiiliosa ilusti sulab lume külge. Aga mõlema ratta ette peaks panema. On ju kaasaegsel auto kaks automatti äravõetavad. Vot ja siis tuleb vaikselt vaikselt kohalt minna. Mõelge, seal on tuhandekroonised matid. Neid ei saa naelkummidega puruks jahvatada.

Muidugi on läheduses veel puuoksi, kuuseoksi, mänioksi, lepa ja kaseoksi. Neid aga peab nats rohkem olema, Mida peenemad, seda paremad. Ja jälle soovitus. Sättige paika ja oodake paari minutit. Uskuge mind, lumi reageerib okstega. Ja jälle, autovända kiirusel liigutage ennast koha pealt.

Gravitatsiooni mõjust ma ei hakka teile kirjutamagi. Ikka auto saab liikuma rohkem mäest alla, kui mäest üles. ogu see allasõidu tee kasvõi kümme korda pikem.

Muidugi on hea, kui on kott graniidikilluga autos. Muidugi on hea, kui on inimesi, kes tõukavad. Aga tõsi on, et kui esisilla veoga autole istuvad paari inimest veel kapoti peale, on minek palju parem.

Oh neid võimalusi ise hädast välja tulla on palju palju rohkem, kogemusi ja fantaasiat ikka jagub.

Olen minagi oma fantaasiat ja kogemusi kasutanud, aga üks kord aastas suudan minagi nii ennast sisse sõita, et ainult traktor veab välja. Siis aga imestatakse, mis mul peas olnud on, et sinna kohta sõitnud olen.

There are no comments on this post.

Leave a comment