Ilma veidrused

Inimesi on erinevad.  Mina armastan päikest ja sooja ilma.  Aga mõnele, näiteks minu pojal on ideaalne ilm pilves ilm.   Selleks, et päikese käes ja soojas olla, olen elu aeg teinud suuri veidrusi.  Käisin ka praegusele töökohale peale, et saatku mind sinna tööle, kus on päike garnteeritud.  Saingi sinna, olen praegu siin. Aga mis siis on, 17 kraadi sooja ja pole mina siin päikest näinud. Ikka iga päev sajab vihma.  Muidugi on siin selletagi ilus.   Mäed ümberingi ja mägijõed.  Aga päikest tahakas näha.  Kui login telefoniga ilm.ee-sse siis näen, et eestis on kogu aeg ilus.  Mina ei teadnudki et bordeaux ja champangne viinamarjad vajavad nii hirmsalt pilvi ja vett.     Jõed on muidugi rõõmsad. Vett on palju ja vulistada ja üle kallaste ajada, oh mis rõõm.

Istun ühe viinamarjakasvataja väravas parklas.  Rääkisin   omanikuga pikalt juttu.   Tegin juttu, et näe, meil eestis mõned räägivad, et ainult viinamarja mahl o tähtis, vanasti olla kõik ainult mahla juua tahtnud.  Sest lugesin artiklit: viin, vein mahl, kus väideti, et kunagi ainult mahla joodi jne.

Küll omanik naeris.  Ütles, et mitte keegi ei kasvataks viinamarju, kui sellest ainult mahla teha. Ainult veini pärast ongi viinamarjakasvandused olemas.

Tõsi jah, tuleb meelde kauge minevik, kus ööbisime Krimmis viinamarja kasvanduses. Söödud sai nii palju, et enam ei mahtunud. Aga ülejäänud marju ei raatsinud ka minema visata.  Pressisime siis viinamarjadest mahla.  Ega see mahl tõesti suurem asi ei olnud.   Kõik arvavad et viinamarjadest saadav mahl on see, mida poest viinamarja pähe müüakse.  No targad inimesed, kes usuvad et mahla joodi, ostke viinamarju, pressige nendest mahl ja proovige, kas maitseb.   Soovitaks ka artikli kirjutajale proovida, kas see mis viinamarjadest saab, kas ikka tasub ainult mahla pärast viinamarju kasvatada.

Täiskarsklus on muidugi hea asi.  Aga lollustega ka põhjendada ei maksa.  Olgu karsked edasi.

Aga juttu pidin pidama ilmast.

Tegelikult ju on tore et põhjamaal on tore.   Viis päeva tagasi sattusin ka põhja-saksamaale.  Seal oli ka 32 kraadi sooja. Küsisin, siis, kas esimene soe ilm. Oi, vastasid, juba nädal aega.   Mina aga tuian lõunasaksas ja lõuna-prantsusmaal.

Ah, neid veidrusi.  Aga tore et ilm on.  Kliima ole palju hullem.

There are no comments on this post.

Leave a comment